8 Ekim 2013 Salı

Dublin Caddesi/On Dublin Street - Samantha Young

Kitap Adı:  Dublin Caddesi
Özgün Adı: On Dublin Street
Yazar: Samantha Young
Çeviren: Deniz Ece
Yayıncı: DEX Pus
Basım Yeri-Yılı: İstanbul-2013
Syf. Sayısı: 363

Tanıtım:
Kitap İskoçya'da geçiyor. Joss 22 yaşında oldukça seksi genç bir yazar adayı. 14 yaşındayken ailesini kaybetmiş fakat bu kaybın üstesinden gelememiş. Ailesini hatırladıkça panik ataklar geçiriyor ve bunun için terapi almaya başlıyor. Joss, kendine Dublin Caddesi'nde bir ev arkadaşı buluyor ve görüşmeye gidiyor.

  • "Biliyor musun, bu odaya sığabilmiş olmam gerçek bir mucize, koca götlü egon her yeri kaplıyor çünkü!" -Joss Braden'a, syf. 121

Braden ise babasından kalan mirası başarılı bir şekilde yönetmiş 30 yaşındaki bir iş adamı. Aldatılma acısını yaşamış ve yıllarca hep kendini aldatan kadına benzer tiplerle çıkmış bir adam. Bir gün Dublin Caddesi civarına gitmek için taksiyi aynı anda bir kadınla durdurup taksiye birlikte biniyorlar ve o gün kısa boylu, kumral, iri göğüslü ve zeki bir kadından da hoşlanabileceğini anlıyor.
Braden, Joss'un ev arkadaşı Ellie'nin abisidir ve takside başlayan çekim daha yakın ortamlarda da devam etmeye mahkum olur.

  • "Ne yapıyorsunuz hala orada?" 
"Jocelyn sevişelim diye yalvarıyor ama ben hiç uygun bir zaman olmadığını söylüyordum," diye bağırdı Braden. Sokaktan gelen geçen kıkırdadı. 
... "Önemli değil hayatım," diye bağırdım, "senden daha becerikli bir oyuncağım var benim." - Ellie, Joss, Braden , syf. 314

Braden, Joss'un hayatına dahil olmaya kararlıdır ancak Joss, sevdiklerini kaybetmemek için sevmemeyi seçmiştir ve Braden'ı hayatına sokmak onun için oldukça zor bir süreçle başlar.

  • "Risk alıp kaybetmekten daha korkunç olan nedir biliyor musun?" 
Başımı hayır anlamında salladım. 
"Pişmanlık Joss. Pişmanlık insanı mahveder." -Dr. Pritchard, syf. 324

Benim Dalgam ise..;
Joss'un o küfürlü ağzının ve Braden'dan kaçabilmek, insan içine çıkmamak için çevirdiği dolaplardı. :) En yakın arkadaşı Rhian'la yaptığı konuşmalar kitaba harika bir dalga katmış. Braden, -Joss'un deyimiyle- mağara adamı gibi davranıyor. Şu Alfa Erkekleri grubundaki enfes kaba erkekler listesinde ilk sıralara oturur :)
  • "Şimdi sevgili mağara adamı, sayende bu elbisenin altına çamaşır giymeden gezeceğim kulüpte." Pis pis sırıttım. 
Braden gözlerini kapadı. "Siktir." -Joss, Braden, syf. 265
 

  •  "Braden, aramızda bir şey olmasını istemiyorum." Tek kaşını kaldırdı, bu laftan kesinlikle tatmin olmamıştı. "Onu ıslak çamaşırına söyle bebeğim." Gözlerimi kıstım. "Götün tekisin." -Joss, Braden, syf.146


  • Braden'dan da mesaj geldi: Yeni yılın kutlu olsun Jocelyn. Umarım senin için güzel bir yıl olur x  
Bir mesajın bu kadar üzücü olabileceği kimin aklına gelirdi?..  - syf. 331

Okumak hem çok eğlenceli hem çok üzücüydü. Nicedir kitaplarımın çok ağlanılası sahnelerinde bile göz yaşlarımı dökemiyordum -Çok berbat bir durum, ağlayamayınca içimde dert olup kalıyor- ama Jocelyn, beni gerçekten ağlattı Ağlaya ağlaya okudum. :) Ama mesela Jocelyn Braden'ı yataktan attığında falan da çok güldüm. :) Joss ve Braden ikilisi için kullanılacak tek bir deyim var: Dinsizin hakkından imansız gelir. =) Braden bir mağara adamı, evet. Bir ara Braden'ın Jocelyn'i Taş Devri çizgifilmindeki gibi saçından falan sürüklemesini bekledim.


Kitabın sonunda belki birazcık daha saadet sahneleri görmek isterdim. Haricen eksiği yok. 4,5 puan iyidir ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder